سعادة الدّكتور / أمحمد صافي المستغانمي

الأمين العام لمجمع اللّغة العربّية بالشّارقة

سعادة الدّكتور / عيسى صالح الحمادي

مدير المركز التّربوي للّغة العربيّة لدول الخليج

الدّكتور خالد حسين أبو عمشة

المدير التّنفيذي لبرنامج الدّراسات العربيّة بالخارج

الاستاذة رانة نزال

خبير تطوير مدارس ومدير برنامج "معلّم وأفتخر" - هيئة الشارقة للتعليم الخاص

Organized by Date Venue Conference Language
Sharjah Private Education Authority - UAE
Thursday, April 18th 2024
Sharjah Expo Center
Arabic and English

مقدمة

وضعت هيئة الشّارقة للتعليم الخاص إطار تحسين جودة حياة المجتمع التعليمي  منطلقة في ذلك من وعي عميق وإدراك أصيل للأثر العميق لجودة حياة الطلاب على تعلّمهم ونموهم وحياتهم كبالغين. ويعتبر هذا الإطار بمثابة دليل شامل لمجتمع الشّارقة التّعليمي، والذّي يضم مديري المدارس والمعلّمين والموظفين وأولياء الأمور ومجلس الأمناء وجهات الدّعم المحليةّ. وتهدف الهيئة من خلال ذلك الى دعم جودة حياة المتعلمين، وتسهيل تفوقهم على الصعيدين الأكاديمي والاجتماعي ضمن بيئة تعزز السّعادة والنّجاح.

وتدرك هيئة الشارقة للتعليم الخاص أهمية وترابط جودة حياة المتعلّمين مع جودة حياة المعلّمين والموظفين وأولياء الأمور بحيث يلعب جميع هؤلاء الشركاء دورًا محوريًّا في تشكيل بيئة ثقافية لا تحتفي بالتّنوع وحسب، بل تعزّز العلاقات المنتجة والإيجابية أيضًا.

وفي هذا السّياق  تنظم الهيئة مؤتمرا لجودة حياة مجتمعها التّعليمي ليشكّل فرصة لتبادل الممارسات المتميزة وتعزيز بيئة تعليم آمنة وسعيدة

Introduction

In recognizing the profound impact of children’s wellbeing on their learning, development, and future adult lives, the Sharjah Private Education Authority (SPEA) has established the Wellbeing Improvement Framework. This framework serves as a comprehensive guide for our learning community, comprising principals, teachers, staff, parents, governors, and local support services. Its overarching aim is to champion the wellbeing of learners, facilitating their excellence on both the academic and social fronts within an environment that fosters happiness and success.

SPEA acknowledges the interconnectedness of learners’ wellbeing with that of teachers, staff, and parents. All these stakeholders play pivotal roles in shaping a cultural milieu that not only celebrates diversity but also promotes respectful and positive relationships. This introduction sets the stage for a collective commitment to creating an educational environment where wellbeing serves as the cornerstone of a flourishing academic and social journey.

In line with this commitment, SPEA has organized a wellbeing conference for its learning community which will serve as an opportunity to share good practice and aim to foster learning in a good and happy environment.

أهداف المؤتمر

يشكّل مؤتمر جودة حياة المجتمع التّعليمي منتدى ديناميكيًّا يوحّد المعلّمين والإداريين والشرّكاء الرئيسيين تمكّنهم من استكشاف وتنفيذ أساليب شاملة تسند تنمية الطلّاب في أبعاد جودة حياتهم المختلفة مثل جودة الحياة العاطفيّة والجسديّة والاجتماعيّة والأكاديميّة والرّقميّة والمهارات الحياتيّة. ويسعى المؤتمر إلى تزويد المشاركين بمجموعة أدوات شاملة تضمن نجاح الطّلاب. ويتناول المؤتمر من خلال جلساته التّفاعلية ومناقشاته التّعاونية الأبعاد الرئيسية لإطار جودة الحياة بما في ذلك استراتيجيات تعزيز المرونة، وتعزيز خيارات نمط الحياة الصّحي، ورعاية التّواصل الفعال، واستكشاف المناهج الجذابة، وضمان السّلامة الرّقمية، وتطوير مهارات الحياة

SPEA Wellbeing Conference Aim

In recognizing the profound impact of children’s wellbeing on their learning, development, and future adult lives, the Sharjah Private Education Authority (SPEA) has established the Wellbeing Improvement Framework. This framework serves as a comprehensive guide for our learning community, comprising principals, teachers, staff, parents, governors, and local support services. Its overarching aim is to champion the wellbeing of learners, facilitating their excellence on both the academic and social fronts within an environment that fosters happiness and success.

SPEA acknowledges the interconnectedness of learners’ wellbeing with that of teachers, staff, and parents. All these stakeholders play pivotal roles in shaping a cultural milieu that not only celebrates diversity but also promotes respectful and positive relationships. This introduction sets the stage for a collective commitment to creating an educational environment where wellbeing serves as the cornerstone of a flourishing academic and social journey.

In line with this commitment, SPEA has organized a wellbeing conference for its learning community which will serve as an opportunity to share good practice and aim to foster learning in a good and happy environment.

محاور المؤتمر

تندرج مواضيع المؤتمر تحت إطار تحسين جودة الحياة الخاص بالهيئة بمبادئه التّوجيهيّة الأربعة وأبعاده السّتة كما هو موضح أدناه

Conference Themes

The conference topics will be guided by the SPEA Wellbeing Improvement Framework with it four guiding principles and six dimensions as highlighted below.

Four Guiding Principles

المبادئ التوجيهية الأربعة

Targeted Group

الجهات المعنية

  • Workers in the field of education
  • Leaders and managers in local institutions
  • Workers in inclusive schools
  • External bodies concerned with Wellbeing Framework
  • الموظفون  في مجال التعليم
  • قادة ومدريري المؤسسات التعليمية
  • الموظفون في مجال دمج الطلاب
  • الشركاء الخارجيون في مجال جودة الحياة

Key Information

  • Date: June 4th, 2022
  • Invitees: Sharjah school principals
  • Students’ Exhibition: 20 projects F2F
  • Location: Sharjah Education Academy

Correspondence and Inquiries

Email /البريد الالكتروني 

mokhtar.bourchak@spea.shj.ae

Contact / رقم التواصل
0566885477 / 0504676709

 

Do you have any question?

Contact Us